29.5.13

JDT vs Pahang?


hambar oke, hambar.
semalam. semi final ke 2 JDT lwn Pahang. 
time kat Larkin haritu Pahang kalah 1-0 dengan JDT. semalam kat Stadium Darul Makmur pulak.. 
yang tak pernah terjadiknya, penonton overload dekat stadium.
tu aku tanak komen lah pasaipa kan.

aku dari petang menggelitik carik member nak tengok bola. 
dah pukul 9 semua takde respon, aku pakai tudung, capai laptop, capai charger laptop, aku siap2.
roomate aku tanya nak pegi mana. aku cakap nak pegi dewan terbuka tengok bola. wifi laju sikit. kat bilik lambat. roomate aku takpayah lah excited sangat. aku pon degil. yela, ika keras kepala. haha.

sampai je dewan terbuka, ramai orang tengah study, aku pegi kat meja, ada sorang pompan, meja sebelah sepasang makwe dan pakwe, ahhhh ada lah 10 minit duduk situ, aku tak selesa. aku tukar tempat, jauh sikit. tengok punya tengok dah pukul 9 game tak start lagi. roomate chat, nak aku teman tak. oke datanglah...

adalah satu jam aku duduk sorang2 sebab roomate aku mandi pastu basuh baju dulu. aku duduk sebelah kumpulan yang tengah buat postmortem pasal projek dorang. aku buat dek jelah. 
roomate aku sampai je, aku ajak dia pegi cafe, tengok kat cafe je. sampai sana konon2 beli ayaq sebab tengok semua lelaki pastu dia bukak game petang yang Kelantan lwn Terengganu. dalam hati cakap alaaaa, asal tak bukak game JDT.

duduk dekat jugak dengan tv, buat muka tak malu, nak tengok bola punya pasal. adalah pukul 10.15 sampai cafe tu, kitorang duduk, tak lama budak2 laki tu blaa. bosan mungkin tunggu game tak start2. aku pon macam dah give up. aku panggil member aku budak Pahang yang duduk dekat jugak lah, aku tanya dia game memang tak start lagi ke. dia pon mengiyakan, aku ajak roomate aku balik. bosan. give up sudah.

sampai je bilik, mulalah mulut aku kan membebel je. bukak fb, rupanya dah umumkan yang game malam tadi ditangguhkan. oke penat je excited2. kesian jugak kat roomate sanggup turun teman aku. apa pun thanks k. sayang awokkk! hahaha

online online, page JDT cakap penyokong Johor semua dalam bahaya kat sana. tak boleh nak keluar, aku risaukan pakwe aku je. dia pegi jugak. patot berat je hati nak lepaskan dia pegi haritu. hmmm. ada yang cedera lagi buat aku risau. aku mesej dia. tak delivered, dia call, dia kate dia oke kat sana. cuma tak boleh keluar. berkali-kali jugak dia call. tanak aku risau mungkin. awww. 

tak lama tu line dah oke, mesej, aku tanya apa yang jadik, biasalah kalau tanya fans JDT memang dorang cakap salah Pahang, kalau tanya fans Pahang, mesti dorang akan salahkan JDT. adat, kita manusia. aku rasa korang pon dah baca banyak kat fb or twitter pasal ni kan. malas nak cerita lagi.

paling aku tak puas hati, kenapa ada negeri lain yang pandai-pandai lagi nak  melagakan kami??? yesss!, aku tau memang ramai pon sebelum ni anti dengan Johor, bukan lepas wujudnyaa pasukan JDT tapi dah lama dah. ada je yang korang tak puas hati tu. jeles ea? hahaha. poor you! pity youuuu! puihhhhh!

banyak je link2 yang boleh tengok cite2 semalam. taip je kat google. kompem 10000++++ kua kat google tu. malas nak cite dah. yang heran, apa kena mengena dengan TMJ kami!!!!!???????? aku rasa korang tak patot nak salahkan TMJ lah woi. aku sayang TMJ aku. aku panas bila ada orang kutuk TMJ aku! TMJ kami. kami JOHOR!

aku paling benci orang yang nak melaga-lagakan api yang tengah marak. heyyyy who the hell are you? jaga negeri kau sudah lah. satemmudhee. ada yang siap cakap, "kan aman kalau Johor Darul Takzim tak wujud". bodoh ke apa kau? kau tak belajar sejarah ke? Johor wujud dulu sebelum Malaysia oke. pity you boy. pityyyyy... :'((((((

ahhhh nak cerita jugak. aku tanya pakwe aku yang ada kat sana, dia kate mula mula stadium overload sampai fans Pahang duduk kat trek. pastu dah oke. polis dah dapat kawal, ada serangan batu daripada luar stadium ke arah fans JDT. bagi nak selamatkan diri, mereka lari masuk padang. bukan buat kecoh dekat padang. dah dorang baling, fans JDT pon baling lah. takan nak diamkan je. nak mati ke apa kalau diam. tu yang ramai cedera. bukan fans JDT je yang cedera, ada juga fans Pahang yang cedera. so dalam hal ni, personally aku cakap dua dua pihak salah.

yang aku sebak,
MENJUNJUNG KASIH

"Saya akan pastikan kita keluar dengan selamat dan saya tidak akan balik selagi rakyat saya di sini" TMJ
sebak sangat aku baca ni. dah pakwe aku pon cakap TMJ akan follow rakyat Johor sampai JB. dan yang ada time tu bukan sikit. pakwe aku cakap 22 buah bas. 


rasa puas bila aku dah lepaskan kat blog. kau datang blog aku, kau jangan nak buat kecoh. 
assalamualaikum
#HidupMatiJohor
#LuaskanKuasamuJohor
#MerahBiruJohor
#KitaTetapMenang


Peace yaww ! Your comments make me SMILE ®

0 ribuuuu artiss:


Copyright © 2008-2011 | Design by atikamohdnor@yess